{ "data": [ { "event_name": "Purchase", "event_time": 1703765656, "action_source": "website", "user_data": { "em": [ "7b17fb0bd173f625b58636fb796407c22b3d16fc78302d79f0fd30c2fc2fc068" ], "ph": [ null ] }, "custom_data": { "currency": "USD", "value": "142.52" } } ] } טיפים מעולים לעיצוב פנים בחלל קטן
top of page
חיפוש

טעויות עיצוב פנים שאנחנו נוטים לעשות כשניגשים לעצב חלל קטן

עודכן: 3 במרץ

איך לגרום גם לחלל הכי קטן להרגיש נעים ומרווח עם פתרונות ״עשה ואל תעשה״ של המעצב ארז לוי



כשניגשים לשלב עיצוב הפנים, הגודל קובע, ההחלטות והבחירות העיצוביות שנקבל בחלל רחב וגדול לא תמיד יעבדו טוב או באותה מידה על חדרים קטנים. כדי לייצר חדר קטן שמשדר חמימות / אינטימיות ושיק, במקום חדר עמוס וצפוף, יש לתכנן מראש בצורה טובה מגוון פתרונות שיעבדו טוב יחד. כגון: גודל הריהוט ומיקום בחלל, מראות ואיחסון חכם, גופי תאורה ושילובי צבעים.

בחירת צבעים בהירים בלבד - דווקא לא בחלל קטן

מאוד מקובל ונפוץ כשניגשים ״לפתור״ עיצוב של חלל קטן לבחור בצבע לבן או גוונים בהירים נייטרלים. אולם, דווקא בפתרון הזה יש הרבה ריקושטים, הצבע הבהיר בחלל קטן יכול להדגיש את המיימדים האמיתיים שלו.


צבע נכון בחלל קטן

עיצוב פנים: טלי ואביטל צילום: ליאור טייטלר


טפט עם טקסטורה או בחירה בצבע כהה יכולים להוסיף עומק, אוירה וצורה לחדר. ובהפוך על הפוך, עם צבע כהה וחם ניתן למנף את החלל הקטן ולהעצים בו את תחושת האינטימיות ורוגע.

במקרה של חלל קטן, צביעה בצבע ״נועז״, חשוב שיעשה בכל הקירות של החדר, ולא רק באחד.


על מנת למקסם את הבחירה בצבע כהה, צאו מהקווים :)

כלומר, המשיכו את הצביעה מעבר לקירות, כמו למשל: לצבוע גם את התקרה. צביעת התקרה יכולה להרחיב את החדר ואפילו לגרום לו להיות מואר יותר.

שימוש בריהוט גדול מידי / קטן מידי

בחירות גודל לא נכונות לריהוט שיכנס אלינו לחדר, בין אם זה כסאות, ספה, שולחן וכל פריט אחר. ברגע שנבין באמת את המיימדים של החלל שלנו- ואת המיימדים ונתכנן מראש נכון של כל פריט ריהוט שנבחר לו- ככה נמנע מחלל שמרגיש ״לא פרופורציונלי״. לא רק שזה משפיע על האיזון והתחושה של החדר, זה גם יכול לפגוע בפונקציונאליות שלו ( ספה שמפריעה לסגירה של חלון או שולחן שלא משאיר מקום למעבר).


סלון קטן ומדויק

עיצוב פנים: מארי ביילין צילום: מאיה אבגר


שימוש בריהוט קטן מידי

גם כאן, הכנה ותכנון מידות מדויק, יכול לעזור לנו לוודא שלא נמצא את עצמנו עם ריהוט קטן מידי שישאיר את החדר בתחושה ״ריקה״, קרה ולא נוחה. כמו למשל, בחירה בספה קומפקטית לחדר הקטן, ספה לא פרקטית/ פונקציונלית לשימוש והחלל מרגיש ריק.

לא חובה OCD אבל...

סדר וארגון מומלצים בכל גודל וסוג חלל, אבל זה חשוב במיוחד בחללים קטנים.


סדר וארגון הבית

עיצוב פנים: מארי ביילין צילום: מאיה אבגר


כשמנסים לדחוס הרבה חפצים בלי שום חשיבה ארגונית תמיד תרגישו תחושה תמידית של בלאגן, או שתחיו בחוויה שחסר לכם שטח אחסון. זה נכון לגבי תכנון חכם של שטחי אחסון בבית וגם ללמוד לדלל מה שלא באמת נחוץ.


רעש לעיניים, מתי יותר הופך ליותר מידי

שימוש בטפט בצבע עז או טקסטורה יכולים לתת אופי ועומק בחלל קטן. אולם יש להזהר מיותר מידי ממשהו טוב. פאטרנים, טקסטורות וצבעים כההים יכולים להוסיף מלא לחדר קטן אבל בשימוש מוגזם נהיה בלאגן בעיניים ורעש. רצוי לעבוד עם פלטת צבעים אחידה ואיתה להשתולל.


צילום: שירן כרמל



73 צפיות0 תגובות
  • Instagram
bottom of page